Klik Iklan

Wednesday 16 April 2014

An appointment with Gyneacologist Dr. Ng ~Part 2~

Ada plak part ke-2 eh?? Kali ni berjumpa buat kali kedua dgn Dr. Ng..period pun genap hari ke-7..supposedly dtg blk jmpa Dr. masa hari 1st / 2nd / 3rd period, tp disebabkan Dr. ada hal, maka appoinment pun ditunda pada hari ke-7..

Kali ni bertemankan omak kesayangan den..dia pun ikut masuk bilik Dr. tu.. Antara soalan2 awal yg ditnya oleh Dr:

  1. Bila tarikh datang period??saya jawab 10hb, Khamis..
  2. Dr. tnya period dh kering ke??saya jawab ye..
  3. Darah period byk @ skit??saya jawab byk..
  4. Dr. tanya ada ketulan darah x??saya jawab ada..
  5. Ada rasa sakit perut masa dtg period??saya jawab tak..
  6. Ada masalah buang air kecil/air besar x??saya jawab tak..

Dr. kemudiannya membuat pemeriksaan scan di perut..errr..lngsg xtau pe benda yg tertera kat skrin 2..Dr. just ckp ok,semuanya ok..

Then Dr suruh pembantu dia untuk sediakan penimbang untuk timbang berat badan..haiii..makin naik berat badan ni..jarum timbang tu berebut2 nk pergi ke arah kanan jugak..tensen tul!!

Dr terangkan yg dia akan bg ubat kesuburan selama 5 hari..sebijik sehari sebelum tidur..Dr tnya selalu tidur mlm dlm pukul brapa??saya jawab 11.00.. Dr kata "ok, you boleh mkn ubat ni dalam pukul 9.00 mlm tp you kena consisten mkn ubt ni pukul 9 untuk hari2 berikutnya".




Terasa geli perut lak bila dgr ayat Dr. nih "ok,selepas ini you boleh lah bersama dgn suami..kerap bersama pada 25hb dan 26hb sebab you dh habiskan makan ubat"... (¬‿¬)

Dr. ckp yg dia berharap ubat ni dpt membuahkan hasil..mula nk tersenyom lebor (ô‿ô)
tp tetiba sempat dia bgtau "namun tak semuanya berhasil..ada jugak kemungkinan tak menjadi" (riak muka masa tu---ohhh noooooooo!!!) ( つ﹏╰)

So kalau next month datang period, dia suruh follow up dgn dia semula..sebaiknya pada hari pertama/kedua/ketiga/keempat period..dia akan gantikan dgn ubat lain.. 

Dan spt biasa nasihatnya :

  1. lebihkan makan sayur-sayuran dan buah-buahan
  2. kurangkan nasi dan makanan berasaskan tepung
  3. kurangkan makanan berlemak
  4. berat badan jangan naik lg!! (╥﹏╥)
Kali ni caj bayaran yg dikenakan adalah sebanyak RM 85.00..dapatla ubat 5 bijik..hikhikhik..sekian


웃❤유

No comments:

Post a Comment