Klik Iklan

Monday 11 March 2013

Bukit Tinggi, Pahang (9/3/13)

Entry seterusnya adalah ke Bukit Tinggi Pahang... (^_^)

Bukit Tinggi ini berkonsepkan perkampungan Perancis..di sana anda akan lihat pemandangan, istana,  bangunan, senibina, lanskap dan taman seperti yg kita lihat di luar negara dlm tv 2..

Selain daripada Colmar Tropicale, terdapat juga Taman Botani, Taman Jepun dan Taman Arnab utk anda kunjungi..Taman-taman di sana akan ditutup pada jam 6.00ptg..manakala Colmar Tropicale ditutup pada jam 11.00 mlm..

Ehh..mcm berada di luar negara lak kalau di Bukit Tinggi ni..hehe..jd, jom kita cuti2 Malaysia di Bukit Tinggi okeh..tp kitorg balik hari je sebab rumah dekat..sekitar 20-30min perjalanan dr Ampang-Bukit Tinggi..

Bayaran tiket yang dikenakan adalah sebanyak RM12 bg golongan dewasa dan RM8 bagi golongan kanak2..errr..mahal jugak kan..tp mungkin duit 2 utk cover maintenance bangunan sana kot.. ;)

Kitorg smpai sana dlm pukul 4.45ptg..tp disebabkan hujan yg lebat, kitorg berteduh di pondok menunggu bas sementara tgu hujan kembali reda..rmai jugak parents yg bwk anak2 diorg termasukla kapel2 yg pergi ke sana..

Cuaca di sana pulak taklah sejuk seperti di Genting Highlands..tp disebabkan hujan masa 2, mmg jd sejukla..hehe






Taman Jepun
bayaran sebanyak rm20 kalau nk pkai baju kimono tu..skali dgn gambar di dalam rumah



ada spa di sini..harga dr rm400-rm990...glupppppp...







Colmar Tropicale





boleh tak saya nk rumah cmni???heheh

























No comments:

Post a Comment