Klik Iklan

Sunday 15 April 2012

BRIDE TO BE



Aduyaiiii..byk benda nak kena pk utk majlis kahwin nanti..pening2x..errr..perancangan ada..tp pelaksanaan masih belum dibuat lg..bila pk nk kahwin, bersemangat la plak nk buat preparation..hehehe..tuan penasihat yg utama ialah mak..sumber rujukan..hehe..tuan penasihat ni xdpt 20% mcm tuan penasihat Kassim Patalon dlm cerita P.Ramlee 3 Abdul..ni free of charge punya consultant..untung kan..kikikiki

Buat masa skang, saya just surf kat internet n blog2 org utk dptkn idea2 perkahwinan..gmbr2 yg saya rasa tertarik dan menarik,saya save.ada kelapangan masa, saya akan tgk blk gmbr2 2.saya ni xkreatif pn orgnya..maklumla..bila dh tgk idea2 org ni, baru la tercetus idea n ubah ikut citarasa saya plak..

Ptg td nyembang dgn mak. alah...rasanya setiap masa la dok nyembang dgn mak..kat umah 2 kalo ada mak je,ada saja benda yg nk diceritakan, dikongsikan..my mom is a good listener..n she have full sense of humor...n that is my mom..absolutely!! mak suh saya buat persiapan sedikit demi sedikit mulai skang sbb xlama lg dh nk puasa..mmg xlarat la nk siapkan semua persiapan masa 2 nanti.. Minggu ni igt nk beli kain satin + kain lace utk alas dulang hantaran..nk buat awal2 lah..dh siap leh simpan dlm kotak..kaler pilihan dh set dlm otak ni haaa..hrp2 ada nanti..n maybe sabtu ni nk g kedai emas tgk cincin n rantai tangan..
Ni antara checklist perkahwinan yg patut aku titikberatkan kot..
1-   Kursus kahwin (done)
2-   Kain alas dulang hantaran (done)
3-   Langsir bilik pengantin 
4-   Barang2 hantaran 
5-   Bekas hantaran
6-   Tema baju family (light blue)
7-   Bunga pahar
8-   Bilangan jemputan para tetamu
9-   Beg doorgift
10- Tempahan kad kahwin
11- Tempahan mak andam + pelamin + baju nikah n sanding + hiasan meja pengantin + bilik tidur
12- Pengapit (Ika)
13- Caterer + menu
14- Khemah
15- Photographer
16- Kompang
17- Tempah DJ + sound system
18- Spa & Berinai
19- Penunjuk arah / signboard
20- Pemeriksaan kesihatan
21- Hantar borang permohonan nikah + pasangan
22- Tempah tok kadi
23- Setem utk pos kad kahwin
24- Bunga hiasan utk meja pihak lelaki
25- Bunga manggar
26- Cupcakes
27- Coklat
28- Tat buah-buahan
29- Edaran kad kahwin
30- Bantal lg 2 biji
31- Gula-gula/kekacang/sumi/jajan
32- Plastik isi makanan dlm doorgift
33- Cat bilik (volunteer - Ainul) hehe..
34- Hiasan pintu bilik pengantin
35- Fotostat salinan yg diperlukan oleh Pejabat Agama



grrrrr..byk bebenor nih...hmmm..ada lg ke yg tertinggal??

No comments:

Post a Comment